Notulen ledenvergadering 17 maart 2011

Notulen ledenvergadering van donderdag 17 maart 2011.

Aanwezig 27 leden inclusief het bestuur.

Opening en ingekomen stukken en mededelingen.

Omstreeks 20.15 uur opent de voorzitter de vergadering en komen de volgende mededelingen aan de orde.

Christ van der Aa, een van onze trouwste leden, is op 23 december 2010 overleden.
We mogen Christ typeren als een echte verenigingsman die gedurende vele jaren veel voor de vereniging heeft betekend.

Eind  november 2010  is in het Klompven en Eikenven samen 220 kilo blankvoorn uitgezet.

Op zaterdag  19 februari 2011 is er in het Kolkven 200 kilo blankvoorn uitgezet.
Het is niet gebruikelijk om in het Kolkven vis uit te zetten maar vanwege de vissterfte waar we in september 2010 mee werden geconfronteerd heeft het bestuur toch maar besloten om vis uit te zetten.

Het bestuur heeft besloten om het aantal verenigingsboten te halveren van vier nu naar uiteindelijk twee boten. Het aantal keren dat er per jaar een bootje wordt gehuurd is zo gering dat twee boten meer als voldoende is. De twee boten die nu overcompleet zijn zullen worden verkocht voor 150,- euro. Liefhebbers kunnen zich melden bij het bestuur.

Voor het gebied ter hoogte van het voormalige mob complex langs de Oirschotsedijk zijn grootse plannen in ontwikkeling. Camping de reebok  zal uiterlijk 2017 zijn huidige locatie gaan verruilen voor een nieuwe locatie aan de Oirschotsedijk.  Het is ook hier dat de nieuwe visvijvers voor onze vereniging zijn ingetekend. Hoewel het plan nog in de ontwikkelingsfase verkeerd zijn er nu al protesten van buurtbewoners.

Langs de Voorste Stroom zijn al drie visplateau’s gerealiseerd. In de loop van 2011 komen daar nog twee vissteigers voor mindervaliden bij. Een ter hoogte van de Vloet en een langs de Vooste Stroom nabij de waterhoefweg.

Notulen Ledenvergadering 18-3-2010
Naar aanleiding van deze notulen zijn geen op of aanmerkingen zodat ze met dank aan de samensteller worden vastgesteld.

Vaststelling contributie, inschrijfgeld en kosten weekkaarten.
Ondanks dat het elk jaar moeilijker word om de spreekwoordelijke eindjes aan elkaar te knopen stelt het bestuur voor om geen verhogingen door te voeren. Uiteraard kon de vergadering zich hier in vinden.

Vaststelling speciale bepalingen.
Ook hier is geen enkele aanleiding om iets te veranderen en dus kan dit agendapunt als een hamerstuk worden afgedaan.

Financieel verslag en verslag kascontrole commissie.
Het financieel verslag is dit jaar voor de laatste keer opgemaakt door Herwi Smarius.
Zoals gebruikelijk ziet dit document er weer keurig verzorgd uit en geeft het een perfect beeld van de financiën van de club. Nadat er nog een korte toelichting is gegeven kan het verslag, goedgekeurd door de kascontrole commissie, door de vergadering worden vastgesteld.

Verkiezing kascontrole commissie.
Door het overlijden van Christ van de Aa en het feit dat er voor een ander commissielid een mogelijke bestuursfunctie is weggelegd is er behoefte aan twee nieuwe leden voor de kascontrole. Henk Henskens en Wil Corstiaans melden zich hier voor aan. Deze twee vormen samen met Jan Koch de nieuwe kascontrole commissie.

Begroting 2012
Eveneens voor het laatst presenteert Herwi de begroting voor 2012. Ondanks dat deze begroting een tekort laat zien, kan de vergadering er toch mee instemmen.

Jaarverslag 2010.
Dit verslag is voor aanvang van de vergadering aan de aanwezige leden aangeboden. Kort wordt nog even stil gestaan bij de belangrijkste gebeurtenissen in 2010.
Ook hier kan de vergadering haar goedkeuring aan verlenen.

Verslag concourscommissie.
Traditiegetrouw leest de voorzitter het overzicht van het concoursjaar 2010 voor.
Nog eenmaal worden de winnaars van de verschillende concoursen vernoemd. Onder applaus wordt ook dit verslag goedgekeurd.

Mededelingen concourscommissie.
In 2010 heeft de concourscommissie voor het eerst een avond gereserveerd voor de prijsuitreiking van vijf concoursen. Dit was een experiment dat in 2011 een vervolg zal krijgen.  Over de precieze invulling wordt nog nagedacht. De datum is al wel bekend t.w. 23 september 2011

Bestuursverkiezing.
Guus van den Dries is aftredend en herkiesbaar. De vergadering heeft er totaal geen moeite mee om Guus weer voor een periode van drie jaar te benoemen.
Herwi Smarius is aftredend en niet meer herkiesbaar. Het bestuur stelt voor om Jack Wolfs als bestuurslid met de functie van penningmeester te benoemen.
Onder applaus mag Jack plaats nemen achter de bestuurstafel.

Vijftien jaar heeft Herwi met volle overtuiging  de financiën van de vereniging beheerd.
H
ij begon zijn loopbaan bij de Sportvissers in 1985 als lid van de concourscommissie.
In 1995 werd hij benaderd om de toenmalige penningmeester op te volgen. En nu vindt Herwi de tijd daar om het stokje over te geven aan Jack Wolfs.
Het bestuur bedankt Herwi namens alle leden voor zijn inzet en wenst hem alle goeds toe voor de toekomst.

Rondvraag

Wil Corstiaans vraagt hoeveel de verenigings bijdrage zal zijn aan de mogelijke nieuwe visvijver. Deze vraag is moeilijk te beantwoorden omdat nog niet duidelijk is over hoeveel water het gaat en wat er buiten het vis uit zetten nog meer moet gebeuren.
Wil vraagt tevens ook of het niet mogelijk is om het peil van het Kolkven beter te regelen ter voorkoming van overstromingen met alle gevolgen van dien. Het bestuur zegt toe hierover wederom contact op te nemen met Natuurmonumenten.

Gerrit Brokken komt met de mededeling dat hij aan het eind van het seizoen 2011 stopt als voorzitter van het bejaardenconcours. Er is al wel een beoogd opvolger maar die moet eerst nog door de leden worden goedgekeurd. Gerrit besluit met de opmerking dat hij de inschrijfgelden voor de concoursen aan de hoge kant vind. Waarvan akte!

Niets meer aan de orde zijn sluit de voorzitter omstreeks 22.15 uur de vergadering en wenst alle leden een visrijk seizoen toe.

Oisterwijk maart 2012
Jos Schilders